Kecik Hati Seorang Isteri


Tak kira,
Nak tulis jugak.
Kecik hati, merajuk.
Kita ni angkat barang bukan main, banyak, berderet-deret ni,tolonglah.
Tak ada nyer. Senyum aje. Kecik hati.
Kecik hati perempuan, 24jam. .
Tak jawab call, kecik hati.
Tak jawab mesej, kecik hati.
Tak cakap, senyap, kecik hati.
Tidur, kecik hati.
Kalau cakap perempuan lain cantik pun,
Itu lagi lah wajib kecik hati.
Dah banyak kali,
Tiap kali kecik hati, mesti nak keluar air mata.
Sesi confession, mesti buat.
Nanti Abe akan cakap,
La... tak kuat lagi ke hati you.
Hashtag sentap tau sayang.
Semua ni cara nak didik.
Cara nak didik yang lain dari orang lain.
Abe, selalu kata
Kalau dia tak ada, macam mana nak teruskan hidup. Nanti senang-senang kene tipu sebab banyak rete.
Orang-orang tua kata,
Marah tandanya sayang..
Jadi kene marahlah.
Salah ke tu?
Mana boleh marah...
Jadi isteri tak boleh lah nak kecik hati.
Kecik-kecik hati pun abe kata,
Semuanya yang I buat sebab sayang pada you.
Boleh ke?
Erm, sayang.. nak mai habaq ni.
Kalau dah kecik hati, ayat you ni ulang 100 kali pun, kecik hati tetap kecik hati.
Hadoi, perempuanlah..perempuan.
Sebab itulah..
Akal perempuan satu aje.
Akal lelaki pulak sembilan.


Abe lalu berkata,"ish ish ish.... CHO-BA-AN!!!!!"






No comments