CINTA SI WEDDING PLANNER



cinta si wedding planner, leamustafa.com, akasia, tv3,


Tetiba aje, Abe kata, "Sayang, I nak tengok cerita TV3 kul 7 malam tu la,". Ermmm, mulalah saya dah start mushkil kan? Tetiba aje kan nak tengok. Ni mesti ada apa-apa ni. Saya pun dok nak siasat, tak siasat-siasat. Tak pulak mulut ni ringan nak bertanya-tanya kat kwan-kawan. Saya habis kerja jam 6.45 petang. Sah-sah lah, tak sempat nak tinjau apa ada mula jam 7 petang sampai 8 malam. 

Nak jadi cerita, hari Khamis lepas, sempat sampai rumah jam 7.45 petang. Cepat-cepatlah pasang TV3. Owhhhhhh.. rupanya ada Mira Filzah. Ceh. Saya pun dengan segera hantar mesej pada Abe. 


cinta si wedding planner, leamustafa.com, akasia, tv3,

Kan betul. Suka betul tengok Mira Filzah ni berlakun. Dulu Eksperimen Cinta. Pastu, sanggup cari cerita Din Sardin. Sebab Abe kata, comel Mira Filzah. Gggggrrrr... Tengok lah tu. Senyum sampai merah pipi. Bila Abe dah mula kata, nak stay tengok tv, bersiap sedialah. Tak ada apa perlu risau, bukan senang nak ajak Abe tengok tv rancangan yang sama bersama-sama. 

Tak apalah, ada gak orang nak layan cerita melayu dalam rumah. Selalu dia bising-bising, cerita melayu tak logik lah, entah apa-apa, jalan cerita merapu [ini ada betulnya], 24 jam ceritanya nak menjerit aje. 

Ni baru episod 10, belum boleh kata apa-apa lagi. Harap sangat saya tak menjangkit emo-emo bila tengok cerita melayu. Baru 10 episod ni, jenuh jugaklah nak rasionalkan Abe, kenapa cerita melayu begitu dan begini. Ala.. rileklah. Dah pengarah nak gitu. Kita ni tengok aje lah. 

Apa pun, bila ada orang suka tengok Cinta Si Wedding Planner ni, maknanya tv saya menyala semula. Kalau tidak, saya rela layan cerita P Ramlee berulang-ulang kali. 


OOOOppppsss.. jeles ke? Tak jeles ko kata.  Jangan kata aku tak jeles. Sekian. 






No comments