Nota Pop Up

Pop Up ialah suatu bahan yang membentuk suatu struktur tiga dimensi apabila halaman dibuka. Pop Up banyak diaplikasikan dalam buku kanak-kanak agar ia lebih kelihatan menarik. Dan menggunakan bahan seperti kertas, gam dan gunting sahaja.

Maka, timbullah idea pada saya untuk murid menghasilkan Nota Pop Up dalam buku. Saya memang suka murid menghasilkan nota yang basednya dalam buku tulis sendiri. Mudah diakses dan jika disemak semula amatlah menarik.

Sebelum mula, saya mengajar murid-murid asas membuat Pop Up terlebih dahulu. Saya menunjukkan kaedah yang paling simple. Rupanya, anak-anak ini sudah terdedah dengan Pop Up sejak sekolah rendah. Jadi, tugas saya menjadi lebih mudah.

Tajuk apa ye? Erm... Apa kata tajuk solat berjemaah dengan nota Pop Up. Wow, hasil yang anak-anak murid saya hasilkan amat bagus. Ada hasil yang buat saya saya teruja. Sungguh, anak-anak ini kreatif.










Banyak lagi hasil nota Pop Up yang dibuat oleh anak-anak murid saya. Tetapi, untuk entry ini, saya pilih hasil solat berjemaah. Sungguh saya sangat berpuas hati dengan hasil yang diberikan oleh anak-anak murid saya. Saya sendiri tidak terfikir macam ni hasil yang akan saya dapat. Sesungguhnya, mereka sangat komited. Jom cuba dan cabar kreativiti anak-anak murid anda.

No comments:

Post a Comment